Ambachtscentrum Driekant in Zutphen is een bijzonder bedrijf. In de ambachtelijke bakkerij annex lunchcafé vinden vele mensen met een ‘arbeidsbeperking’ een leer-werkplek. In Driekant worden ondernemerschap en maatschappelijke doelstellingen op een hoogwaardige en sfeervolle manier gecombineerd. Jaarlijks geeft Driekant een ‘Driekrant’ uit, waarin achtergronden en ontwikkelingen van dit bedrijf worden belicht.
Wat?
Boekel dacht mee over de opzet en indeling van de derde Driekrant. Het thema
was ‘De Tweede Ronde’ en ging over een investeringsimpuls die van Driekant een voorbeeldbedrijf moet maken. Daarnaast wilde Driekant de veelzijdigheid aan vaste werknemers voor het voetlicht brengen. Daarvoor deed Boekel vele interviews met medewerkers en werkte die uit tot korte, pakkende portretten. Daarnaast redigeerde hij twee artikelen die door ‘derden’ werden aangeleverd. Hij was ook verantwoordelijk voor de aanlevering en begeleiding bij de opmaak en het drukken.
Kernwoorden Opzet maken; interviews; portretten schrijven; productiebegeleiding
Periode Voorjaar 2005